Gezonde zenuwen - Reisverslag uit Andijk, Nederland van Femke Vriend - WaarBenJij.nu Gezonde zenuwen - Reisverslag uit Andijk, Nederland van Femke Vriend - WaarBenJij.nu

Gezonde zenuwen

Blijf op de hoogte en volg Femke

15 Oktober 2016 | Nederland, Andijk

Hiiiii allemaal,

Aller eerst; wees welkom! Zoals de meeste van jullie weten (familie, vrienden, kennissen etc.) en voor de overige mensen (hi there, stalkers!) vertrek ik 17 oktober aanstaande (ja, dat is over 2 dagen al!!) voor onbepaalde tijd naar de andere kant van de wereld. Namelijk Australië , ook wel Down under genoemd. Hier wil ik gaan backpacken en werken. Via deze weg ga ik jullie op de hoogte houden voor zover ik hier de tijd/zin/energie voor heb. En uiteraard ook zo dat paps en mams dan met een gerust hart naar bed kunnen.

Een concreet plan heb ik niet, dus ik kan jullie nog niet vertellen wat ik ga doen en voor hoelang ik weg ga. Best spannend als je zo'n control freak bent zoals ik dat ben. Maar dat maakt het wel weer uitdagend. Ik vlieg via Taipei (da's in Taiwan voor de wat minder topografische gevallen onder ons) naar Sydney en vanaf hier wil ik langs de Oostkust trekken, ook staat Nieuw-Zeeland hoog op mijn to do lijstje. Mijn ticket staat nu voor een half jaar gepland, met daarbij het luxe voordeel dat het om een flexibel ticket gaat. Dit wil zeggen dat ik naar huis kan wanneer ik maar wil. Dus mocht ik na 1 week gillend van de heimwee naar huis willen, dan is dat ook geen probleem. Al ga ik er natuurlijk vanuit dat dit niet het geval zal zijn:) Maximaal mag ik met mijn Work Holiday visum een jaar blijven.

Allright, nu hoor ik je denken: ''met wie ga je dan?'' juist, ik ga met mezelf! Dat klinkt voor sommige misschien heel zielig, dat is het niet. Doodeng en spannend is het wel. Maar hey, 20, klaar met school, geen idee wat ik wil en dol enthousiast + nieuwsgierig naar wat de wereld nog meer te bieden heeft. Klinkt toch als een perfecte cocktail om zoiets te gaan ondernemen? Bovendien zijn miljoenen mensen me al voor gegaan. De een zal het een stom en onverantwoord plan vinden, een ander noemt me een ''stoer wijf'' en weer een ander is bang dat ik niet meer terug kom en in de uitzending van all you need is love terecht kom. Who knows. Zelf hoop ik dat het een geweldige en onvergetelijke reis wordt.

Gelukkig ga ik niet helemaal all by myself die kant op, ik vertrek namelijk met de groepsreis van Australian backpackers. Dit is een organisatie die groepsreizen naar Australië organiseert voor jongeren die hier willen gaan backpacken. Deze mensen ken ik allemaal nog niet en zal ik op Schiphol ontmoeten. Ik ga de eerste 5 dagen met die groep op stap. Voor mij een heel fijn idee dat ik niet helemaal alleen ben. Ook helpen ze je bij het regelen van belangrijke zaken zoals creditcard, postbus en mobiel nummer etc. Na die 5 dagen is het voor mij net zo'n grote verassing als voor jullie.

Duss kort samengevat ga ik completely out of my comfort zone en ben ik een poosje van Nederlandse bodem. En op deze manier kunnen jullie dus met me mee op reis, een soort van:) Best chill toch, tijdens school of werk een beetje mee genieten? Hoe dan ook, via deze weg ga ik jullie dus op de hoogte houden van al mijn spannende backpack stories. Maar zo ver is het nog niet, eerst nog even heel veel inpak en afscheid stress verwerken.



See you! :) xoxo

  • 16 Oktober 2016 - 16:36

    Naomi:

    Kijk uit naar al je verhalen! En zal ze met alle plezier lezen! Heel veel pplezier femmi! ♡

  • 16 Oktober 2016 - 17:21

    Nel :

    Heel veel plezier en succes aan de andere kant van deze aard kloot en ik zal je verslagen met veel plezier lezen

  • 16 Oktober 2016 - 19:37

    Linette:

    Zeker 1 keer in de week zo'n verslag hoor Fem!

  • 17 Oktober 2016 - 00:35

    Dorèth:

    Sluit me aan bij Linette minimaal een keer per zo'n verslag. Safe travels.

  • 17 Oktober 2016 - 11:02

    Dorien:

    Superleuk en superspannend Femke! Maar geniet daar DownUnder. En ik ga je zeker volgen (en stiekem een beetje meegenieten!!) xx

  • 17 Oktober 2016 - 15:30

    Carola:

    Ooooooh Femke, super dat je dat doet! Veel verslagen schrijven hoor!! Heel veel plezier maar dat gaat zeker lukken en doe voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Backpacking in Australië

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 923
Totaal aantal bezoekers 9477

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 Oktober 2016 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: