Time flies - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Femke Vriend - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Femke Vriend - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Femke Vriend

Blijf op de hoogte en volg Femke

27 November 2016 | Australië, Rainbow Beach

G'day mates!

Already 1 maand Down under! 6 weken al zelfs. Men wat vliegt de tijd. En men wat heb ik het naar mijn zin. Maar echt, zo erg dat ik gewoon geen tijd heb om jullie constant op de hoogte te houden. Maar gelukkig hoor ik van mams dat er nog een hoop mensen vragen hoe het met me gaat, jullie zijn me dus nog niet vergeten:) momenteel lig ik ergens midden op de oceaan op een boot aan m'n brownie skin te werken. Prima moment om jullie even een teken van leven te geven. Laat ik eens beginnen met het backpacken. Hoe is het voor een meisje dat normaal met 62 kilo bagage terug komt van 5 maanden Spanje om met only een backpack van 10 (inmiddels 13) kilo van A naar B te reizen? Nou, dat is dus echt een openbaring! Oke, met gemiddelde temperaturen als 33 graden een paar kilometer lopen vergt een hoop energie en af en toe wat geklaag, maar het is zeker goed te doen! Het voelt een beetje als op me zelf gaan, maar dan zonder vaste woon/verblijfplaats. Want inmiddels ben ik alweer 43 dagen, 2 vluchten, 10 hostels/stapelbedden en zo ongeveer 2 dagen aan busreizen veder.


In m'n vorige blog eindigde ik met Darwin, waar we heen gevlogen zijn. Darwin ligt bovenin Australië en wordt door een hoop backpackers overgeslagen, wat zonde is. De natuur en de National parken zijn echt de moeite waard. Nou goed, de temperaturen zaten tussen de 35 en 40 graden. Dat was gigantisch wennen, omdat het het begin van het regen seizoen is, was het heel benauwd. Heb me oprecht afgevraagd hoe mensen hier in het dagelijks leven normaal kunnen functioneren. We vroegen het aan een local en deze vertelde ons dat het niet te doen was en dat het al veel te warm was voor de tijd van het jaar.

Anyways, met veel water en voldoende schaduw was het best okè te doen. Darwin zelf was iets minder, weinig te doen en veel dronken aboriginals op straat. De eerste dag vertelde de receptionist van ons hostel dat er elke zondag een lokale markt werd gehouden met allemaal typische Australische kraampjes. Ook vertelde hij dat dit de laatste van het seizoen was en er dus een afsluiter met live muziek en vuurwerk op het strand plaats zou vinden. Wij daar heen natuurlijk. En wat was het leuk! Allemaal locals, Australische producten, Australische maar ook andere internationale foodkraampjes en heel veel gezelligheid! Ook een stukje krokodillen hotdog geprobeerd, wat overigens de eerste en meteen de laatste keer was. De zonsondergang was er ook een voor op een ansichtkaart! Daarna nog vuurwerk bekeken vanaf het strand. Gevalletje juiste plek op het juiste moment.

De dagen erna hebben we een auto gehuurd en zijn we gaan Touren door de National parken. Wilde kangoeroes gezien die zo voor de auto langs schoten, kilometers gelopen voor de meest geweldige uitzichten en wegen getrotseerd die eigenlijk niet voor onze car bestemd waren. Ik reis nog steeds met 3 meiden die ik tijdens de groepsreis heb ontmoet. Echt een toffe ervaring om zulke tours zelf te doen met een auto. Ook hebben we gezwommen onder watervallen in beekjes waar krokodillen konden zitten (was overigens wel veilig gekeurd voor die dag). We zijn dan wel blond, niet naïef, alhoewel, een beetje. De dag ervoor zijn we naar de jumping crocodiles geweest. Wilde krokodillen spotten vanaf en boot en ze voeren. Zie foto's bijgevoegd. Was heel vet! Toen de tour erop zat en ik naar het toilet wilde gaan kreeg ik de schrik van m'n leven, er hing namelijk een slang. Zo snel al ik kon ben ik gillend de wc uit gerend en sindsdien heb ik een hekel gekregen aan openbare toiletten. Goed, eindelijk van de schrik bekomen en op weg naar de auto. Je gelooft het niet, maar daar spotte ik nog een slang. En een big one. De meiden liepen er vlak naast. Dus wij als oerdomme Nederlanders beginnen enthousiast foto's te maken. De vrouw die bij de tour hoorde kwam en begon te roepen 'go back go back' en we kregen te horen dat deze slang een van de dodelijkste slangen ter wereld is. Alle Australische auto deuren gingen binnen no time dicht en ook wij zaten 2 sec later achter slot en grendel. Zeker een leermomentje maar best gaaf om er een in het wild gezien te hebben


Ook hebben we Halloween gevierd, en dat was dus een dikke vette 10, verkleed en een super leuke avond.


Van Darwin zijn we naar Cairns gevlogen, sommige noemen het het Lloret de Mar van Australië. Dat viel reuze mee, maar uitgaan kon je hier goed. Vanuit hier heb ik ook de tour naar het Great barrier reef gedaan. Een van de mooiste reefs van de wereld. Ik heb schildpadden, dory's en nog ik weet niet hoeveel andere mooie vissen en koralen gezien! Was echt een hele vette ervaring. Helaas nog geen haaien gespot maar wie weet komt dat nog:) Ook nog een auto in Cairns gehuurd waarmee we maar het regenwoud zijn gegaan. Weer iets compleets anders wat betreft natuur maar ook zeker de moeite waard.
Vanuit Cairns zijn we richting Magenetic Island gegaan, een eiland waar je koala's en wilde rock kangoeroes kunt spotten. We zaten hier in onze eigen bungalow met zee zicht! Beter wakker worden is bijna niet mogelijk al vraag je het mij. Zie de foto. Dit hostel was super gezellig en hebben hier veel leuke mensen ontmoet. Ook weer getourd met een echte jeep. Na 3 dagen moesten we weer terug en zijn we naar Airlie Beach gegaan. Hier hadden we de Whitsundays tour, google het even en je weet wat ik versta onder het mooiste strand waar ik ooit geweest ben. Vrijdag zijn we op de Apollo boot gestapt en de zeiltocht begon met gigantische wind. Ikzelf had nog nooit op een zeilboot gezeten, en toen ik na een kwartier al zeiknat was van golven die over het dek sloegen zag ik het somber in + ik was behoorlijk seasick zoals ze dat hier noemen. Gelukkig klaarde het wonder boven wonder op en begon het zonnetje lekker te branden. De boot was klein maar de ervaring was mooi. Elke dag gesnorkeld, gezwommen en naar Whitheaven beach geweest, dat mooie strand. Elke avond was het goon drinken (dat is pak/zak wijn,4 liter voor 11 dollar is een koopje) op de boot. Daar waar ik het in Nederland vertik om pakwijn te drinken, gaan de 4 liter pakken er hier prima in:) met een prachtig zicht op de duizende sterren en grote vissen die S'avonds rond de boot zwommen heb ik 3 top dagen gehad en begin ik al aardig bruin te worden. En yes, het idee dat jullie allemaal wit zijn en met dikke jassen aan lopen doet me toch wel een beetje goed. Hier is het gemiddeld rond de 30 graden elke dag.

Afgelopen week ben ik nog in Town 1770 geweest, ontdekt door captain Cook. Je zult het niet geloven maar ik leer ook een hoop hier! :) Hier kon je een tour op een scooter/motor doen over door het plaatsje. Was en super leuke ervaring! Komende maandag ga ik naar Fraser Island. Hier ga je met een groep van 30 mensen 3 dagen kamperen op het eiland en het eiland ga je rond met een 4x4 jeep. Helaas mag ik zelf niet rijden, zowel met huur auto's en tours mag je pas rijden als je 21+ bent. Ondanks dat heb ik er heeel veel zin in. Ik denk dat er van de 1,5 maand dat ik hier nu ben 4 dagen niks heb gedaan. Backpacken is dus echt intens. Je bent altijd bezig en onder de mensen. Alleen ben je eigenlijk zo goed als nooit. Tenzij je daar zelf voor kiest natuurlijk. Dat maakt het ook heel fijn en divers, want je komt ontzettend veel verschillende mensen met verschillende nationaliteiten tegen.

Ook vier ik gewoon Sinterklaas en ben ik fanatiek aan het rijmen, want echte Dutchies slaan dat niet over:) Tradities zijn er niets voor niets. Werk heb ik nog niet en hier ben ik ook nog niet naar op zoek,. Ik weet ook nog niet of ik wel ga werken. Wil nog zoveel zien en het liefst plak ik er nog een maandje Indonesië/Thailand tussen ook. Als ik wil gaan werken dan ga ik dat eind januari pas doen denk ik. Maar elke dag denk ik weer anders dus ik zie het allemaal wel. Waar ik oud en nieuw en kerst ga vieren weet ik ook nog niet. Eerst wilde ik persè in Sydney zijn, maar nu besef ik me dat als ik met de juiste mensen ben het niet uitmaakt waar je het viert. Dus ook dat laat ik allemaal over me heen komen. 1 ding is wel zeker, kerst vier ik op het strand in m'n bikini met een kerstmuts op! En het nieuwe jaar luidt ik 9 uur eerder in als jullie, ook dat is een feit. Kort samengevat ben ik dus een gelukkig mens en heb ik het ontzettend naar m'n zin hier aan de andere kant van de wereld!


En zoals gezegd heb ik nog zoveel meer te vertellen, maar het is echt te veel haha. Hopelijk zijn jullie allemaal weer een beetje op de hoogte gesteld en gaat het daar in het verre, koude, regenachtige Nederland ook allemaal zijn gangetje. Het is zo nu en dan leuk om wat van jullie te horen, dat waardeer ik:) Nu op naar de gezellige decembermaand!

See you soon!
Dikke kus vanuit Australië

  • 27 November 2016 - 13:01

    Anouk:

    Wauw fem, onwijs gaaf!

  • 27 November 2016 - 15:45

    Doreth:

    Hoorde laatst van iemand, dat SIdney wel een "must" is met oud en nieuw, giga vuurwerk.

  • 27 November 2016 - 19:39

    Dorien:

    Wat weer een mooi verhaal...leuk dat je ons ze een beetje laat "meegenieten".

  • 28 November 2016 - 10:59

    Esther:

    Lieve Fem,

    Wat lekker dat je zo geniet daar! Prachtige foto's en leuke meiden zo te zien waar je mee optrekt!
    Hier gaat ook alles prima, we zijn aldoor op zoek naar een huis voor Cees en nel,Aat zijn zus en zwager, die willen graag in Medemblik wonen vanuit Duitsland waar ze nog tot maart wonen.
    Waarschijnlijk komen ze nu aan de parksloot te wonen hier vlak bij ons ...wel gezellig!,
    Nou Fem hier was het min 1 vanmorgen dus geniet dubbel van het heerlijke weer bij jou en ik kijk weer uit naar je volgende blog...leuk!!
    Heel veel plezier met sinterklaas en kerst en liefs vanuit het koude maar zonnige Medemblik, liefs Esther xx

  • 28 November 2016 - 20:32

    Ineke:

    Hallo Femke
    Dat is allemaal weer geweldig, ik zou haast weer willen dat ik 20 was en ook mijn rugzak op kon pakken. Maar helaas, ik moet het doen met jou verhalen waar ik echt van geniet. Kijk alweer uit naar de volgende. Veel plezier daar!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Backpacking in Australië

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 9470

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 Oktober 2016 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: